Adimen Artifiziala garraio azpiegituren bagoira igo da
Tekniker zentro teknologikoak garraio-instalazioen eraikuntzaren digitalizazioa azkartzen laguntzen du INARTRANS 4.0 proiektuan.
Digitalizazioak eta adimen artifizialeko (AA) tresna berriak prozesu industrialetan aplikatzeak ekoizpenaren eraginkortasuna hobetzea, gauzatze-denborak murriztea eta kostuak minimizatzea ahalbidetzen dute. Eraikuntza-sektoreak eta, bereziki, garraio-azpiegiturek (trenbideak, esaterako) teknologia horien ezarpena hobetzeko aukera eta marjina zabala eskaintzen dute.
Egoera horren aurrean, Tekniker zentro teknologikoak, Basque Research and Technology Alliance (BRTA) aliantzako kideak, aurten hasi den INARTRANS 4.0 proiektuan parte hartzen du. Haren helburu nagusia garraio-azpiegiturak eraikitzeko sektorearen eraldaketa digitala bizkortzea da, balio-kate osoan AAko soluzioak erabiliz lehiakortasuna handitzeko.
Proiektuaren barruan, AA azpiegituren garapenaren funtsezko hainbat arlotan aplikatuko da, hala nola eraikuntzaren eremuan. AAren ezarpena efizientzia, segurtasuna, produktibitatea eta kalitatea hobetzera bideratuta egongo da prozesuaren etapa guztietan, plangintzatik hasi eta gauzatzeraino.
Aldi berean, teknologia horiek azpiegituren kudeaketan eta mantentze-lanetan nola aplika daitezkeen ere aztertuko da. Izan ere, azpiegitura horiek dira eraginkortasun, segurtasun eta jasangarritasun handiagoa izateko eragiketa- eta funtzionamendu-gastu handienetako bat.
Era berean, AAren erabilera ikertuko da, hainbat iturritako datu-bolumen handiak aztertu eta kudeatuko dituen sistema integral bat garatzeko. Sistema horrek azpiegiturak denbora errealean batera operatzea erraztuko du, eta prozesuen automatizazio eraginkorra ahalbidetuko du.
Elkarreragingarritasunerako tresna
Erronka horiek betetzeko, Teknikerrek paper garrantzitsua izango du proiektuaren barruan, ekimeneko ikasketa-teknologietan duen esperientzia eta ezagutza zabalari esker.
Bere zereginen artean eraikuntza-baimenen eta betetze-kontrolen kudeaketan elkarreragingarritasuna bermatuko duen tresna bat garatzea dago. "Soluzio horri esker, eraikuntza-prozesuan parte hartzen duten eragile guztiek, agintaritzetatik hasi eta enpresetaraino, informazio bera modu koherente eta eraginkorrean eskuratu ahal izango dute", azaldu du Francisco Javier Diez Teknikerreko ikertzaileak.
Aldi berean, Teknikerrek azpiegiturak eraikitzeko eta mantentzeko fase guztietatik datorren informazio kritikoa aztertu, ustiatu eta prozesatuko du, prozesu guztien eraginkortasuna, segurtasuna, produktibitatea, kalitatea eta jasangarritasuna hobetzeko.
"Mantentze-lanak optimizatzea ahalbidetuko duten AA ereduak ezarriko ditugu, azpiegituraren aurrerapenaren eta egoeraren etengabeko monitorizazioari esker, mantentze-beharrei modu proaktiboan erantzunez", gaineratu du ikertzaileak.
INARTRANS 4.0 proiektuak, amaiera data 2026ko abendurako aurreikusita duena eta CDTIren eta Espainiako Ikerketa Agentziaren TransMisiones programak finantzatuta, Tekniker, ACCIONA Construcción, GRUPO AZVI, INDRA Sistemas, JIG Internet Consulting, VIRTUALMECH, CTCON, INTROMAC, Alcaláko Unibertsitatea eta Madrilgo Unibertsitate Politeknikoa biltzen ditu.
Proyecto MIG-20232067 (proyectos I+D+i en “líneas estratégicas” – Transmisiones 2023) financiado por MICIU/AEI/ 10.13039/501100011033.