Berrikuntza teknologikoa, sektore aeronautikoaren ingurumen-inpaktua murrizteko
Europar Batasunak jasangarritasunaren eta mugikortasunaren arloan ezarritako helburuek ezinbestekoa egiten dute flota berritzea eta fabrikazio-sistema berriak ezartzea eskaerari erantzuteko.
Egilea: Oscar Gonzalo, Teknikerreko Aeronautika Sektoreko arduraduna
Klima-aldaketaren erronkari gizarte-, ekonomia- eta ingurumen-mailan aurre egiteko une garrantzitsua ari gara bizitzen. Sektore aeronautikoaren kasuan, Europar Batasunak 2050erako klima-neutraltasunari buruz ezarritako helburuek ikerketa teknologikoan eta abiazioaren eraldaketa ahalbidetzen duten soluzio berritzaileetan inbertitzeko premia sortzen dute. CO2 isuriak % 30 eta % 50 artean murriztea eta pertsona eta salgaien mugikortasuna hobetzea da helburua.
Jasangarritasuna: klima-neutraltasunerantz
Gaur egun, sektore aeronautikoaren jasangarritasuna hobetzeko ikerketa-ildo nagusiek isuriak murriztean jartzen dute arreta, hain zuzen ere elektrizitatea, hidrogenoa edo SAF (Sustainable Aviation Fuel) moduko energia-iturriak erabiltzen dituzten propultsio-sistema berrien bidez. Bestalde, osagai estrukturalen kasuan, diseinu arinagoak ari dira ikertzen eta eraginkorragoak aerodinamikoen kasuan.
Bi alderdi horien konbinazioak aireontzien arkitektura berriak garatzeko premia dakar, propultsio-sistema berriak eta energia biltegiratzeko sistema berriak hartzeko prestatuak.
Sektorea elektrifikatzeko eta digitalizatzeko joerak ere erronka berriak planteatzen ditu jarduketa- eta kontrol-sistemen arloan.
Aireontzien belaunaldi berriak diseinu berriak beharko ditu, garraio jasangarria ahalbidetuko duten teknologia horiek guztiak integratuko dituztenak.
Mugikortasun-arloko joera berriak
Aeronautikako fabrikazio-konpainia garrantzitsuen aurreikuspenen arabera, datozen hamarkadetan aire-trafikoa asko handituko da, 2041ean pandemia-garaiaren aurreko trafikoa bikoiztu arte, eta aireontzien berrikuntza handia gauzatuko da. 100 eserleku baino gehiagoko hegazkin-flota bikoiztea aurreikusten da.
Azterketek adierazten dute gehitu egingo direla aireontzi-mota berriak mugikortasun-eskaerari erantzuteko ibilbide-motaren arabera eta garraiatu beharreko karga-motaren arabera (bidaiariak, salgaiak, tripulaziorik gabeko ontziak, etab.).
Alde horretatik, hegaldi laburretarako, hiri-mugikortasunerako eta aireontzi-modelo zehatzetarako, esaterako helikopteroetarako propultsio elektrikoaren erabilera handiagoa espero da. Hidrogenoaren kasuan, hegaldi ertain eta laburretara ere zabaltzen da. Hegaldi luzeak turbina-teknologia ultra eraginkorren bidez bultzatutako hegazkinek egiten jarraituko dute. Teknologia horiek erregaiak eta SAF edo alternatiben abantailak ustiatzen dituzten teknologia hibridoak erabiliko dituzte (elektrizitatea, hidrogenoa eta SAF).
Deskarga ezazu artikulu osoa.